google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M)

 

KADS1M merupakan satu produk yang dikhususkan untuk para pelajar di institut pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta.Tujuannya adalah untuk membantu mengurangkan kos perbelanjaan ketika mereka mengikuti pengajian.KADS1M dapat memberi manfaat kepada lebih 1.5 juta pelajar di Malaysia ketika ini.

 

KADS1M adalah satu program yang diterajui oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri,Koperasi dan Kepenggunaan.Oleh itu mereka telah menetapkan syarat bahawa hanya IPT yang diiktiraf oleh kementerian atau agensi yang berkaitan sahaja yang sah menikmati keistimewaan KADS1M.

 

Bank Rakyat merupakan pengeluar KADS1M dan membabitkan 364 buah syarikat yang mengambil bahagian.Syarikat-syarikat tersebut akan menawarkan kadar diskaun 2 peratus sehingga 60 peratus kepada para pemegang KADS1M.

 

download (1)

                                      credit picture to http://www.bankrakyat.com.my

 

Kelayakan untuk memiliki KADS1M:

 

1.Pelajar yang mengikuti pengajian lebih satu tahun secara sepenuh masa (sijil,diploma dan ijazah serta ke atas)

 

2.Pelajar Pengajian Jarak Jauh (PJJ)

 

3.Warganegara Malaysia

 

Para pelajar perlu menunjukkan kad matrik atau MYkad untuk mendapatkan diskaun di kedai-kedai yang mengambil bahagian.

 

Apa yang menarik juga para pelajar boleh mendapatkan secara percuma KADS1M ini.Namun jika berlaku kehilangan akan dikenakan bayaran RM2 sebagai caj gantian untuk mendapat kad yang baru.Tempoh sah KADS1M adalah sepanjang tempoh pengajian.

 

Mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut di laman web rasmi iaitu www.1pengguna.com

 

Sekilas pandang,

 

Saya berpendapat usaha ini amat tepat pada masanya.Ini kerana golongan pelajar  IPT secara amnya amat memerlukan mekanisma untuk mengurangkan kos hidup mereka.

Tidak dinafikan juga ada pelajar yang berkemampuan kerana keluarga yang berada.Malah ada pelajar boleh menjana pendapatan sendiri melalui kerjaya sebagai blogger dan Internet Marketer.

Dalam ruang lingkup yang lebih luas , inisiatif begini membolehkan syarikat-syarikat yang terbabit berbakti melalui  program tanggungjawab  sosial korporat (CSR).Mereka berganding bahu untuk memantapkan lagi jenama serta melebarkan pasaran secara situasi menang-menang.

Impaknya kepada kerajaan kerana tidak menanggung kos secara langsung kewujudan KADS1M.Sudah tentu rakyat menerima tempias positif melalui kesejahteraan dan kestabilan ekonomi yang berlaku sekarang ini.

Jadi saya bersyukur kerana menjadi rakyat Malaysia.

Saya sayang Malaysia.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info penting dengan judul Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/05/kad-diskaun-siswa-1malaysia-kads1m.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Tuesday 28 May 2013