google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Kisah Serius Penjenamaan Semula Blog | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Kisah Serius Penjenamaan Semula Blog

Sejak beberapa bulan kebelakangan ini saya sentiasa tercari-cari rentak untuk berblogging.Dari mencari niche yang sesuai sehinggalah ke  jenama blog yang menarik untuk diketengahkan ke persada dunia maya.

images

Bermula dengan blog ini  saya bertukar pula dengan blog itu beberapa minggu kemudian.Saya  kurang berpuas hati kerana nama domain yang agak panjang.

Namun setelah beberapa bulan bersama blog itu perasaan sayang mula datang.Entri-entri yang saya tulis mendapat komen yang positif.Jumlah pengunjung semakin bertambah.Maka frekuensi sayang saya juga terus naik.

Sayangnya blog itu belum dapat memukau perasaan pembaca untuk terus setia.Mereka belum datang secara berulang dan pergi tak akan kembali.Hanya beberapa orang sahaja yang masih setia.Terima kasih atas sokongan kalian.Pengunjung dari kalangan  pembaca senyap atau silent reader ada juga bertandang namun jumlahnya masih belum memuaskan.

Sekali lagi saya berfikir untuk menambah mana yang kurang dan mengurang mana yang terlebih tambah.Wiget yang tidak perlu saya lupuskan tetapi iklan affialiate pula bertambah.Sejenak saya buntu dan mati akal dibuatnya.

Setelah berfikir panjang tetapi dangkal saya beranikan diri pergi jumpa Uncle Godaddy.Pada mulanya sekadar main-main  untuk mencari domain yang cantik dan menarik.Entah macam mana timbul idea untuk menaip blog1malaysia pada tempat yang disediakan.Alhamdullilah domain ini masih belum dilamar orang.Apa lagi saya sambar sahaja.Kebetulan pula harga runtuh mencecah  USD3.17 untuk satu domain.

Dengan terbelinya domain ini saya sangat bersyukur. Malah saya merasakan sayalah orang yang paling  bertuah (perasan)  dikalangan rakyat Malaysia.Orang lain masih berpeluang   juga   tetapi domain yang berakhir dengan…my,com.my,net,info,asia dan sebagainya selain dari ….com.

Hati yang perasan tadi bercampur baur.Nak jual lelong atau guna .Kalau dilelong dapat untung tetapi sekali sahaja.Kalau guna memang saya akan untung.Yalah  untung perasan berpanjangan.

Setelah ada domain yang cantik tertanya-tanya pula mana nak hosting.Memang ada niat untuk meletakkan pada platfrom wordpress.com

Memandangkan saya sudah terbiasa dengan blogspot jadi saya gunakan platform yang sedia ada.Saya guna template blog itu dan gantikan dengan domain www.blog1malaysia.com

Kini saya sudah ada jenama baru yang akan menggunakan niche patriotik/nasionalisme.
Segala entri yang terdahulu saya akan kekalkan kecuali beberapa entri  akan saya pindahkan ke blog yang lain pula.

p/s source picure : www.google.com
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dunia blog dengan judul Kisah Serius Penjenamaan Semula Blog . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/05/kisah-serius-penjenamaan-semula-blog.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Wednesday 1 May 2013

4 komentar untuk " Kisah Serius Penjenamaan Semula Blog "

suri said...

apa nama dia dia tu hee...sy akan tunggu

mrhanafi said...

nama blog yang khusus untuk blogger dalam proses pendaftaran...sama sama kita tunggu.

Unknown said...

semoga berjata bro...

mrhanafi said...

terima kasih kerana support saya bro..