google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Tukar Theme Mesra SEO Untuk Lebih Power | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Tukar Theme Mesra SEO Untuk Lebih Power

 

Sudah hampir 5 bulan saya beroperasi menggunakan theme yang lama.Prestasi blog ini dari segi pelawat sangat perlahan

 

Semua teknik dan tip ada saya aplikasikan untuk menarik trafik.Bermula dengan penghasilan entri asli,blogwalking,ping dan sedikit keywords SEO.Sayangnya belum memberi impak memberangsangkan.

 

 SEO

Souce picture : www.yahoo.com

 

Bermula dari saat ini saya telah melakukan transformasi dengan penukaran theme yang baru dan mencuba aplikasi intensedebate dalam beberapa minggu yang lepas.

 

Saya tidak boleh menoleh ke belakang.Saya mesti berani berekperimentasi menggunakan pelbagai method.Alhamdullilah blog saya di Wordpress mendapat sambutan yang sangat menggalakkan.Kehadiran rakan-rakan blogger yang bertandang amat saya hargai.

 

Namun cabaran saya tetap berada di platform Blogger.Saya ingin menjadikan blog ini berupaya bersaing untuk mendapat pelawat organik.Meningkatkan Page Rank yang kini masih ada telur ayam lagi.Selain itu menurunkan angka Alexa ke nombor yang lebih cantik.

 

Dengan domain blog1malaysia saya mempertaruhkan niche nasioalis sebagai sandaran utama.Pengisiannya akan meliputi isu semasa,informasi penting dan perihal kesihatan,kewangan,kepimpinan dan kepelbagaian yang menjurus kepada pembentukan insaniah berjiwa Malaysia.Senang cerita semua dalam satu..1Malaysia katakan.

 

Bagaimanapun sasaran pembaca blog ini akan diperluaskan ke pelawat organik.Saya akan berinteraksi bersama rakan rakan blogger dalam blog wordpress saya di sini.Tujuannya supaya masa yang amat terhad ini diguna sebaik mungkin.Semua orang  akan sedia maklum bahawa mengurus 2 buah bog serentak agak sukar kecuali blogger sepenuh masa.

 

Blog harapan ini akan menggunakan affialiate dan Nuffang untuk menjana pendapatan.Mungkin pada masa akan datang lebih terarah untuk menggunakan iklan Komli.Biar masa yang menentukan berdasarkan jumlah pelawat.

 

Sekilas pandang:

 

Semakin sukar sesuatu perkara semakin seronok untuk dilakukan.Sebabnya memang manusia ditakdirkan bersama cabaran supaya hidupnya lebih bermakna.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dunia blog dengan judul Tukar Theme Mesra SEO Untuk Lebih Power . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/05/tukar-theme-mesra-seo-untuk-lebih-power.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Friday 31 May 2013