google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU 8 Makna Posisi Tidur Bagi Manusia | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

8 Makna Posisi Tidur Bagi Manusia

 

Tidur adalah keperluan.Kurang tidur membawa mudarat kepada manusia.Sebaliknya terlebih tidur pula banyak keburukannya.

 

Dalam membicara hal tidur ada pelbagai posisi yang berlaku kepada manusia.Perlu difahamkan bahawa semua posisi ini bukan dibuat-buat.Ia adalah proses alami.

 

Atas sebab itu saya ingin berkongsi 8 makna posisi tidur.

 

 

1.Tidur sambil peluk isteri/suami bantal

 

Orang perempuan jika tidur begini menunjukkan sifat penyayang.Dia seorang yang mampu melindungi anaknya.Orang lelaki pula ada sifat kepimpinan.Boleh melindungi orang yang lemah dan seseorang yang boleh mengatasi apa jua cabaran.

 

2.Tidur posisi meniarap

 

Orang yang tidur begini seorang yang idealis dan suka berkhayal dengan nikmat kehidupan.Kelemahan orang tidur begini ialah tidak pernah puas dengan apa yang ada.

 

3.Tidur posisi miring

 

Orang yang tidur dalam posisi begini mampu menerima realiti kehidupan.Dia seorang yang bertanggungjawab.Kebiasaan mereka mendapat pasangan hidup yang serasi.

 

4.Posisi tidur yang tiba –tiba meniarap

 

Orang yang tidur dalam posisi begini banyak keburukannya.Antaranya dia seorang yang tidak berani menghadapi kenyataan,ego tinggi dan keras kepala.Seorang yang lemah menghadapi cabaran tidak kira besar atau kecil.

 

5.Tidur dalam posisi tubuh melingkar

 

Dikatakan seorang yang berpendirian lemah.Dia ragu-ragu dalam memutuskan sesuatu perkara.Sekiranya gagal dalam sesuatu perkara dia akan cemas dan merasakan masa depannya suram.

 

6.Tidur posisi tangan di atas kepala

 

Orang begini dikatakan seorang yang cerdik dan panjang akalnya.Dia mudah untuk membantu orang lain.Keburukan yang nyata dia boleh menjatuhkan orang lain jika dia menyukai orang tersebut.

 

7.Tidur posisi kaki dan tangan yang lurus

 

Dia seorang yang mudah berputus asa dalam hidup.Bahkan terlalu mudah menyerah diri kepada keadaan.Sikap begini jika berterusan akan membawa keburukan dalam hidupnya.

 

8.Tidur selalu mengigau

 

Orang begini menghadapi konflik emosi yang serius.Arah hidupnya tidak menentu.Keseluruhan hidupnya sengsara jika tidak ada usaha untuk mengatasinya.

 

 

Sumber : Buku Membongkar Rahsia Hidup Masyarakat China tulisan Budi Liong

 

 

Sekilas pandang,

 

 

Dalam Islam posisi tidur yang terbaik ialah mengiring ke kanan.Banyak manfaat dan kebaikan.Apa-apapun sikap boleh berubah jika pemikiran kita ingin untuk berubah.

 

tidur

Sumber : google.com

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori bicara kesihatan dengan judul 8 Makna Posisi Tidur Bagi Manusia . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/07/8-makna-posisi-tidur-bagi-manusia.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Thursday 18 July 2013