google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU 4 Sudut Serangan Zionis | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

4 Sudut Serangan Zionis

 

Rejim Zionis terkenal dengan keganasan,kezaliman dan kekejaman diluar batasan kemanusiaan.Mereka yang berfahaman Zionis majoritinya berbangsa Yahudi.Namun tidak semua Yahudi menyokong fahaman Zionis.

 

Menurut laporan terkini,bangsa Yahudi terdiri daripada dua puak utama iaitu Sephardim (20%) dan Ashkenazim (80%).Golongan Sephardim adalah susur galur keturunan nabi Yaakub a.s. iaitu bapa kepada Nabi Yusuf a.s..Golongan Ashkenazim pula telah diyahudikan sekitar 711 masihi iaitu keturunan Khazaria.

 

Kita faham bahawa perilaku rejim zionis amat dibenci oleh penduduk dunia yang cintakan keamanan.Tambahan pula sebagai orang Islam kita tentulah sangat bersimpati dengan nasib saudara kita di Palestine ketika ini.Mereka menderita dibumi sendiri kerana penindasan dan rampasan tanahair oleh rejim zionis.

 

Dalam pada itu kita tidak sedar bahawa rejim zionis telah melancar serangan halus kepada umat manusia keseluruhannya dan orang Islam khususnya.

 

Menurut Protokol ke –13 dalam persidangan Zionis ke-2 di Basle ,Switzerland tahun 1897 telah mengariskan beberapa isu yang amat penting.

 

Perkara tersebut meliputi 4 sudut utama yang sempat saya kongsikan seperti dibawah:

 

1.Hiburan melampau

Manusia memang suka hiburan.Atas sebab itu rejim Zionis cuba mempromosi hiburan melampau kepada golongan belia.Dengan hiburan melampau ini hati akan seronok,leka dan asyik.Perkara ini akan memesongkan hati dan perasaan sebilangan besar umat Islam daripada mengingati Allah SWT.Hiburan bukan sekadar muzik.Ia meliputi sukan,wayang,media sosial dan apa sahaja yang mengasyikkan hati kita.Melalui hiburan melampau kita  perhatikan bagaimana hukum hakam agama tertolak ketepi.Mereka berjaya manakala kita tertewas kerana mendambakan hiburan setiap hari.

 

2.Runtuhkan keluarga

Institusi keluarga adalah asas kepada masyarakat.Rejim zionis telah merancang untuk mengkucar-kacir keluarga dengan menggalakkan budaya songsang iaitu gay,lesbian,seks bebas dan perceraian suami isteri.Apabila sistem keluarga runtuh sudah tentu masyarakat akan porak peranda.Kesan langsungnya negara akan hancur perlahan-lahan.Hari ini kita boleh perhatikan bagaimana pasangan muda remaja hidup bersama tanpa sebarang ikatan.Ibubapa pula disibukkan dengan kerjaya supaya anak-anak terbiar.Sudah tentu lama-kelamaan budaya keluarga tiada lagi dalam masyarakat akan datang.

 

3.Kekacauan politik

Sistem khalifah yang telah diperkenalkan oleh Rasulullah telah pupus.Kini diganti dengan sistem negara bangsa yang berpaksikan perbezaan sempadan,wilayah dan geografi.Runtuhnya sistem Khalifah yang terakhir di dunia bermula dengan negara Turki pimpinan Mustafa Kemal Ataturk.Beliau keturunan Yahudi doenmehs atau ma’aminim.Kini rejim Zionis masuk campur secara tidak langsung ke dalam politik negara Asia Barat.Mereka mengapi-apikan sentimen fahaman Syiah dengan Sunnah.Mereka melaga-lagakan para penyokong pemimpin negara supaya berlaku kekacauan.Fokus mereka supaya umat Islam tidak bersatu dan saling membenci satu sama lain.

 

4.Memperlekehkan Al-Quran

Kesedaran rejim zionis terhadap pengaruh Al-Quran sangat tinggi.Jika umat Islam mengamalkan ajaran dalam Al Quran maka amat sukar untuk mereka memperdayakan kita.Dengan Al-Quran umat Islam boleh menguasai dunia dengan mudah.Malah mampu mengalahkan mereka dalam pelbagai sudut.Rejim Zionis berusaha untuk memperdayakan umat Islam dengan menyuruh mereka membaca Al-Quran tanpa pengamalan.Taktik ini amat licik kerana pengaruh mereka tidak kelihatan sama sekali.Orang Islam terus terpedaya dalam beragama.Pihak rejim Zionis pula bertungkus lumus dan melipat ganda usaha supaya ramai generasi baru semakin lupa kepentingan Al Quran.

 

israel

Ihsan: Google image

 

Sekilas pandang:

 

Umat Islam perlu tahu dan sedar akan perkara ini.Jika tidak umat Islam akan lemah dan hancur perlahan-lahan.Penyelesaiannya kita wajib memelihara keamanan,bersatu padu dan hidup dengan berpaksikan Al-Quran dalam semua lapangan kehidupan.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info penting dengan judul 4 Sudut Serangan Zionis . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/10/4-sudut-serangan-zionis.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Sunday 27 October 2013