google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Ulasan Buku: Online Dengan Tuhan | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Ulasan Buku: Online Dengan Tuhan

 

 

Online adalah rutin sebahagian besar manusia di muka bumi ini.Disebalik online itu ada satu lagi aktiviti online yang tidak melibatkan apa-apa perantara waima peralatan komunikasi paling canggih sekalipun iaitu solat.

 

Solat ialah cara terbaik untuk kita online dengan Allah SWT.Lantaran itulah penulis buku Online Dengan Tuhan iaitu Tuan Zulkifli Khair berjaya merungkai persoalan ini melalui naskah tersebut.Buku ini telah diterbitkan pada tahun 2009 dan telah diulang cetak sehingga tahun 2011.

 

Penerbit PTS Islamika Sdn Bhd menetapkan harga buku ini RM13.00 di Semenanjung manakala Sabah dan Sarawak pula RM15 senaskah.Sekiranya ingin tahu lebih lanjut sila ke link ini.

 

Dengan ketebalan 114 mukasurat tentu tidak sukar untuk mentelaah buku ini.Tambahan pula gaya bahasa dipersembahan secara ringkas namun padat dengan isinya.Saya berjaya membaca habis dalam 2 hari sahaja.

 

Antara ilmu-ilmu menarik merangkumi soal akidah,kisah nabi,fenomena dajjal dan agenda Yahudi dalam memesongkan agama.Ia telah dipersembahkan sebanyak 33 bab.Keunikan setiap bab diserasikan dengan jargon komputer.

 

Isu yang menjadi perhatian saya dalam buku ini berkaitan isu Yahudi.Penulis berpendapat bahawa tidak semua orang yahudi itu jahat.Ada juga yang telah memeluk Islam.Tentulah tidak adil bagi kita menghukum mereka 100 peratus.Namun golongan yang berfahaman zionis memang memusuhi Islam.Mereka adalah penjenayah secara halus dan terancang untuk memusnah Islam.

 

Saya berpendapat bahawa online dengan Tuhan adalah perkara paling utama dalam hidup kita,Offline sahaja dengan Allah SWT boleh  kita mendedahkan diri kita dengan musuh utama manusia iaitu syaitan (termasuk iblis).

 

online

Kredit gambar : www.pts.com.my

 

Sekilas pandang:

Sekali sekala membaca buku sebegini amat penting untuk menyegarkan iman.Ilmu agama adalah terbaik kerana ia boleh mendekatkan kita dengan Allah SWT.

 

Selain dapat info yang menarik kita dapat iktibar supaya menggunakan medium online paling sempurna ini sepanjang hayat kita.Sebagai orang beriman kita memang ada pilihan yang satu sahaja.Jika kita memilih sebaliknya maka sia-sialah hidup kita.

 

Benar kata penulis bahawa kekaguman kita berbaloi untuk Allah SWT.Bukan kepada perhiasan dunia dan tekonologi yang begitu pesat membangun ketika ini.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ulasan buku dengan judul Ulasan Buku: Online Dengan Tuhan . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/10/ulasan-buku-online-dengan-tuhan.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Thursday 24 October 2013