google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Kecurangan Menghancurkan Rumahtangga | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Kecurangan Menghancurkan Rumahtangga

 

Anda mungkin pernah mendengar pepatah Melayu yang berbunyi "Air Yang Tenang Jangan  Di Sangka Tiada Buaya". Tengok muka nampak baik dan alim, namun rupa-rupanya ada pasang satu lagi dalam senyap.

 

Kes-kes pasangan curang seperti ini memang sering kita dengar di dalam masyarakat kita. Anda pasti pernah menonton drama di televisyen mengenai pasangan yang curang. Kadang-kala anda sendiri akan tertawa melihat gelagat  si pelakon yang dengan mudah kelentong pasangannya.

 

Namun adakah anda sedar bahawa kes-kes pasangan curang merupakan sebahagian dari kehidupan anda dan kadang-kala ianya berlaku di depan mata anda.


Jika tidak berlaku pada anda sudah pasti ianya berlaku  kepada rakan anda, kenalan anda, rakan sepejabat anda, saudara-mara anda malah mungkin dikalangan keluarga anda sendiri.

 


Kini kes pasangan curang tidak lagi mengira jantina. Kalau dahulu bila sebut sahaja curang, kesalahan tersebut akan jatuh kepada pihak lelaki dan jarang kita dengar wanita yang curang. Namun kini senarionya sudah berubah… tidak kiralah pihak lelaki mahupun wanita sama sahaja dan yang paling membimbangkan ialah peratusan kaum wanita yang curang semakin meningkat!

 


Anda juga mungkin sering mendengar kes suami yang ada skandal dan kahwin secara senyap-senyap di Thailand. Walaupun ada undang-undang yang memerlukan si suami untuk meminta persetujuan isteri pertama sebelum berkahwin lagi, namun bagi si suami yang  terus bernikah di Thailand, dia hanya perlu membayar denda sahaja dan perkahwinannya boleh didaftarkan dengan mudah.

 

Sekarang kes kecurangan dah semakin banyak kategori:

1.   Suami orang skandal dengan anak dara (Ini biasa sangat kita dengar)

2.   Suami orang skandal dengan janda/balu (Ini juga sudah macam kejadian harian)

3.   Isteri orang skandal dengan lelaki bujang (Ini adalah trend yang sedang meningkat)

4.   Isteri orang skandal dengan suami orang (Ini masalah kronik yang amat bahaya!)

 

curang

Sumber gambar : ashadde.com

 

Sekilas pandang:

 

Jalan penyelesaian memang ada.Kalau nak tahu lebih lanjut sila klik pada link dibawah ini :

 

Terbongkar... Kecurangan Pasangan Anda!

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori jom niaga dengan judul Kecurangan Menghancurkan Rumahtangga . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/11/kecurangan-menghancurkan-rumahtangga.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Saturday 16 November 2013