google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Ulasan Buku :Langkah Bijak Komunikator Hebat | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Ulasan Buku :Langkah Bijak Komunikator Hebat

Siapa yang berani menyangkal bahawa komunikasi sangat penting dalam kehidupan kita.Komunikasi membina kreabiliti,kebahagiaan dan teras dalam mencipta keajaiban kehidupan.

 

 

Tentunya langkah kanan kepada saya setelah membaca buku tulisan Ustaz Badrul Sani.Buku beliau yang berjudul Langkah Bijak Komunikator  Hebat amat mengamit perasaan saya berkongsikan dalam blog hebat ini.

 

 

Buku yang ringkas dan santai ini diterbitkan Nukilan Unggul Publications Sdn Bhd pada tahun 2012.Masih segar dari ladang dan akan relevan sepanjang masa jika kalian akan menemui pada 5 tahun yang akan datang.

 

 

Dengan ketebalan hanya 95 mukasurat tentunya amat disukai kepada mereka yang bukan pembaca tegar.Kalau saya memang tak puas.Baca buku senipis ini patut dilakukan berulang kali.Lagi banyak lagi bagus kerana setiap bacaan ulangan kita akan mendapat idea yang baru.Selain pengukuhan pemahaman dan menguatkan ingatan.Betul ke ?…Betullah

 

 

Buku Langkah Bijak Komunikator Hebat memfokuskan kepada kemahiran untuk memberi ceramah atau pengucapan umum.Namun ilmu yang diceritakan itu boleh juga kita gunakan dalam kehidupan harian.Terpulanglah kepada kalian untuk mengamalkan pada bahagian yang dirasakan patut.

 

 

Bagi memudahkan para pembaca mendapat manfaat maksimum,saya amat menyarankan para pembaca untuk mengikuti arahan seratus peratus oleh para pengarang.Insya Allah dengan sedikit semasa kalian akan dapat dapati perubahan kepada kemahiran komunikasi kalian dengan lebih baik daripada sebelumnya.

 

 

Sebagai orang yang pernah membaca buku ini saya berpendapat bahawa menjadi komunitor hebat adalah keperluan untuk menjalani kehidupan yang lebih sempurna dalam masyarakat,kerjaya dan keluarga.Hanya mereka yang faham sahaja tidak akan teragak-agak untuk belajar,belajar dan terus belajar kemahiran berkomunikasi.

 

 

Antara bab yang sangat penting untuk kalian baca ialah Rahsia Segala Rahsia.Nak saya bongkar juga kat sini?Oh tidak!Mungkin tidak.Kalau nak tahu juga dapatkan buku ini dipasaran dengan kadar segera.Maklumat lanjut boleh diperolehi dekat link INI

 

 

Langkah Bijak Komunikasi Hebat

 

 

Sekilas pandang,

 

Buku adalah pelaburan yang sangat penting untuk minda dan jiwa kita.Dengan adanya ilmunya, cara berfikir kita jauh baik.Ya.Itukan yang kita mahukan dalam hidup ini.

 

p/s   Sebab itu ilmu  komunikasi penting juga untuk mendapatkan 9 Formula Pantas Seru Rezeki

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ulasan buku dengan judul Ulasan Buku :Langkah Bijak Komunikator Hebat . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/12/ulasan-buku-langkah-bijak-komunikator.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Monday 9 December 2013