google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Contes SEO Eridy-Menjejaki Carian Google | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Contes SEO Eridy-Menjejaki Carian Google

 

Dalam sebulan ini saya akan berusaha untuk menulis beberapa entri berkaitan penyertaan saya dalam Contes SEO Eridy tempohari.Tujuan yang jelas supaya blog saya ini berjaya menempatkan diri pada halaman utama carian Google yang akan berlangsung sehingga penghujung tahun ini.

 

 

Jika kita lihat sekarang ini kedudukan blog-blog para peserta Contest SEO Eridy sentiasa berubah.Jika dulu berada pada halaman utama kini sudah ada beranjak ke halaman kedua dan seterusnya.

 

 

Kemunculan begitu banyak penyertaan baru telah mendominasikan halaman carian google.Ternyata pertandingan contest SEO begini cukup menarik dan mengujakan untuk disertai.

 

 

Berbaki 4 hari lagi penyertaan ditutup saya menjangkakan lebih banyak blog akan turut serta.Selepas itu kita lihat secara langsung blog yang mana bertahan pada halaman utama carian Google.

 

 

Bersandarkan kepada permainan SEO dan taktikal blogger blogspot saya berpendapat peluang mereka amat cerah.Penyedia hosting dan domain percuma,blogspot adalah yang terbesar di dunia.Penguasaan Google dalam alam maya tidak dapat dipertikaikan lagi.Mereka yang terbaik dan hebat dalam perniagaan online iaitu Adsense.

 

 

Malah ada perkhidmatan amal dengan penyediaan email percuma kepada ratusan juta( mungkin boleh menghampiri ribuan juta) pengguna seluruh dunia.Ini belum termasuk blog yang berjenama blogspot,Google Plus dan banyak lagi.Secara teorinya semua orang suka percuma namun pada dasarnya ialah perniagaan secara tidak langsung.(alamak saya mencarut kat situ pulak)

 

 

Sekilas pandang,

 

Jujur saya katakan saya mahu menang dalam contest SEO Eridy.Yalah mahu dapat hadiah RM200 jika rezeki tempat pertama dalam halaman carian Google nanti.

Jika diukur dengan kemampuan dan kemahiran SEO saya tentulah belum layak untuk menang.Namun kita tahu doa sahaja tidak cukup melainkan usaha berlipat ganda.

 

 

Sebab ada yang berpendapat SEO sahaja satu tool cukup efisen untuk mendapat trafik organik.Jika ada trafik mencecah 100 sehari tentulah  menjadi terbaik dan boleh menjana pendapatan.Tidak keterlaluan penyertaan dalam contes SEO Eridy adalah batu loncatan untuk terus berjaya menguasai ilmu SEO.

 

p/s : Rakan-rakan blogger yang belum join Contest SEO Eridy boleh klik  [INI]

 

 

contest seo Eridy

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori permainan blog.. dengan judul Contes SEO Eridy-Menjejaki Carian Google . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/12/contes-seo-eridy-menjejaki-carian-google.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Monday 9 December 2013