google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Kisah Benar Yang Terbongkar | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Kisah Benar Yang Terbongkar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.



Saya ingin memperkenalkan diri ke rakan-rakan blogger yang lain.Orang kata tak kenal maka tak cinta.Perlu faham bahawa cinta itu merujuk kepada kesukaan yang lebih kepada dunia blogger.

Saya pertama kali menggunakan perkhidmatan internet pada tahun 1999.Ketika itu berada  di siber cafe dekat KL dengan bayaran RM10  sejam.Saya seperti rusa masuk kampung.Langsung tak reti nak buat.Apa yang ingat klik sana dan klik sini.
Sepuluh tahun kemudian sekali lagi saya aktif berinternet dan mengenali dunia blog.Saya buat blog menggunakan blogspot.Ada mencuba guna Wordpress.Langsung tak reti pulak.Memang jenis lambat panas dalam hal-hal komputer.Blog pertama yang saya cipta ketika itu ialah http://mypowerfulnetwork.blogspot.com

Selama beberapa bulan saya berkesempatan berblogging.Saya belajar promosi blog dan sertai beberapa program affiliate.Tidak lama selepas itu saya berhenti  dalam dunia internet.Saya terpaksa menjual laptop(jenis Vaio keluaran Sony) atas sebab sebab yang tidak dapat dielakkan.Selepas itu saya sekali-sekala online sama ada di tempat kerja,siber dan pinjam kawan punya.

Akhirnya pada bulan Disember 2012 saya sekali lagi diberi peluang kembali ke dunia internet menggunakan laptop kelurga.Saya terus aktifkan blog http://jutawanpantun.blogspot untuk teruskan cinta saya kepada aktiviti blogging.Selama 2 bulan saya bersama blog tersebut sekali lagi saya buat keputusan yang mengemparkan.Saya migrasi ke blog ini.Begitulah mukadimah kepada entri kepada tajuk di atas.

Nama penuh saya Mohd Hanafi Abdullah.Saya seorang mualaf sejak tahun 1999 selepas mendapat hidayah dari Allah SWT.Saya berketurunan Melanau dari daerah Dalat,Sibu Sarawak.Saya sudah mendirikan rumahtangga pada tahun 2002 dan dikurniakan 3 cahaya mata.Seorang putera dan dua orang puteri.

Saya pernah bekerja di Selangor selama 3 tahun.Selepas itu balik ke Sarawak dan mendapat kerja sebagai juruteknik di sebuah syarikat multinasional.Setelah 10 tahun berkhidmat, saya mengambil keputusan untuk berhenti dengan alasan untuk menceburi perniagaan.Saya menyiapkan diri dalam perniagaan berbekalkan sedikit modal dan sedikit pengalaman.Semangat berlebihan pula.

Bukan niat saya untuk memburukkan perniagaan MLM.Perniagaan MLM yang saya usahakan tidak menjadi.Saya habis wang dalam ASB dan  kehilangan kereta yang saya beli sewaktu bekerja.Saya kembali bekerja.Tiada kerja tetap.Sudah pasti pendapatan tidak cukup untuk menyara keluarga.Saya hidup bawah tekanan kerana tidak cukup wang.Jika dulu agak selesa kini dalam kesempitan memerah keringat supaya hidup pulih seperti sedia kala.Cuma masa yang menjadi penentunya.

Dalam kesukaran begini saya tetap berimpian untuk menjadi seorang yang berjaya mencipta nama dalam bidang diminati.Minat utama saya kepada bidang latihan dan motivasi.Saya mahu menjadi Perunding Pembangunan Diri yang memiliki syarikat sendiri.Destinasi memang jauh tetapi berimpian besar seolah-olah menjadi minyak untuk membakar keinginan tersebut supaya sentiasa membara.

Minat yang kedua saya dalam dunia blog.Meskipun terkial-kial nak buat blog saya tetap berazam menjadi blogger profesional yang boleh menjana pendapatan.Kerjaya sebagai blogger belum setanding seperti doktor,pensyarah,guru dan sebagainya.Itu pendapat saya .Namun blogger ada keistimewaan yang tersendiri.Mereka boleh menjadi sumber maklumat,pendidik online dan agen perubahan.Atas alas demikan saya akan menjadi blogger amatur sebelum manjadi profesional suatu ketika nanti.Insya Allah.

Saya dengan rasa rendah hati memohon otai-otai bloggger diluar sana dapat membimbing saya supaya berjaya mencapai impian saya.Berilah tunjuk ajar,teguran membina dan perkongsian ilmu seikhlas hati.Mana tahu ilmu yang disampai itu menjadi amal jariah kepada kalian.Kita akan kongsi dan sebarkan supaya mereka yang memerlukan akan mendapat faedah dan manfaat.Mudah-mudahan usaha kecil kita ini menjadi ibadah fardu kifayah.Seterusnya Allah SWT memberkati hidup kita di dunia dan lebih-lebih lagi diakhirat kelak.Amin.

Sekian sembang santai kita kali ini.

Maaf dipinta jika terkasar bahasa.

Mohon permisi.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dengan judul Kisah Benar Yang Terbongkar . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/01/kisah-benar-yang-terbongkar.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Monday 28 January 2013

10 komentar untuk " Kisah Benar Yang Terbongkar "

Unknown said...

As Salam...

Alhamdulillah..semoga impian anda menjadi kenyataan dalam meniti keredhaan Allah..amin :)

Aisy Nasiha said...

macam macam pengalaman hidupnye.. alhamdulillah semuanya selamat kini...teruskan menulis ye

mrhanafi said...

Amin....impian untuk mendapat keredhaan Allah SWT adalah paling sempurna dalam hidup ini.

mrhanafi said...

Insya Allah saya akan berusaha untuk menulis yang entri yang berkualiti dan bermanfaat.Terima kasih atas sokongan.

Encik X said...

Nasihat aku, usaha keras. Tapi yang penting tu, jangan tinggal. Keluarga jangan abaikan. Yang penting didahulukan. Last, jangan putus asa. :)

mrhanafi said...

terima kasih atas nasihat tersebut..Saya akan jadikan panduan sebaik mungkin.

Unknown said...

semoga apa yg diimpikan tercapai...insyaAllah...

mrhanafi said...

Amin..dan terima kasih.

Unknown said...

saya doakan semoga apa yang baik yang kamu inginkan diredhai Allah.. Aamiiin...
Assalamualaikum..Terima kasih sharing..

| Collagen Powder | Set Kecantikan/Kesuburan | ESP – Soy Protein Isolate Powder | GLA Complex | Omega Guard | Vita-E Complex | B-Complex | Vita-Lea | Alfalfa Complex | OsteMatrix | VIVIX | Vita-Lea for Children | Chewable Vita-C 100mg | Zinc Complex | Lecithin | Nutriferon | Meal Shakes | Set Penyusuan 3M |

Visit Me : | Kembara Anak Timur |

mrhanafi said...

sama2..