google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Capaian Internet Lemah Membantutkan Aktiviti Blogging | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Capaian Internet Lemah Membantutkan Aktiviti Blogging

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Sudah masuk 3 bulan saya menghadapi masalah ini.Capaian internet yang amat perlahan cukup merugikan saya dan mungkin juga kepada mereka yang senasib.Perlu diingatkan pekhidmatan ini bukan percuma sebagaimana Kampung Tanpa Wayar.( free wifi).Saya mengeluarkan duit dan setiap sen yang dikeluarkan harus berbaloi dan memuaskan hati.Saya  rasa menyesal bercampur marah pun ada.

Saya bertekad untuk berhijrah ke penyedia perkhidmatan internet lain jika keadaan kewangan mengizinkan.Saya tidak boleh memburukkan jenama ini kerana saya percaya tempat lain capaian internet mungkin yang terpantas dan terbaik.Cuma tempat saya sekarang kurang bernasib baik kerana mendapat capaian internet yang lemah.Benar kata orang tidak mungkin kita boleh memuaskan hati  semua orang.


Tidak dapat dinafikan aktiviti berblogging memerlukan talian internet yang pantas dan kuat.Banyak blog sekarang ini dipasangkan grafik dan aplikasi serta sesak dengan penggunjung menyebabkan sukar untuk menceroboh memasuki blog dengan mudah.Sesiapa yang menggunakan penyedia perkhidmatan yang baik tidak akan menghadapi masalah ini.Sudah tentu saya jauh ketinggalan berbanding rakan-rakan blogger yang lain.

Pendekkan cerita tidak perlu saya merungut dan terus menyesali apa yang terjadi.Saya  mesti tingkatkan kesabaran dan terus guna juga talian yang lemah ini sedaya upaya.Perkara tersebut diluar kawalan saya.Hanya pihak syarikat tersebut yang berupaya menanganinya.

Sekian dahulu sembang santai kali ini.Sehingga jumpa lagi.Terima kasih kerana sudi membaca dan mohon permisi.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dunia blog dengan judul Capaian Internet Lemah Membantutkan Aktiviti Blogging . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/02/capaian-internet-lemah-membantutkan.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Sunday 3 February 2013

4 komentar untuk " Capaian Internet Lemah Membantutkan Aktiviti Blogging "

Anonymous said...

Kalau kelajuan broadband perlahan memang sakit jiwa dibuatnya. Saya pula masalah laptop uzur dan semakin perlahan.

tehr said...

pernah juga alaminya
tapi syukur kerana apa yang aku guna sekarang ni telah semakin baik
aku semakin senang hati

mrhanafi said...

masalah tu bro dapat diselesaikan dengan beli laptop baru...

mrhanafi said...

Baguslah tuan...saya perlu tingkatkan kesabaran sahaja.