google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Peluang Meraih Wang di Internet | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Peluang Meraih Wang di Internet

internet

 

 

Assalammualaikum dan salam sejahtera!

 

Tajuk entri di atas memang mengiurkan.Siapa yang tidak suka wang.Dengan wang orang boleh bahagia atau derita.Namun tajuk di atas saya sengnaja saya pinjam untuk mengulas sebuah buku terbitan Synery Media.Judul buku sama dengan judul entri.Mau tumpang popular cara murah mudah

 

Penulis buku ini ialah Taufik Hidayat.Seorang penulis Indonesia yang juga merupakan Jurulatih dalam syarikat SWAConsultant.Buku ini telah diedit oleh Hamdan Che Mustapha supaya gaya bahasa sesuai dengan rakyat Malaysia.Bagaimanapun saya tidak hairan sudah ramai di antara kita memang faham bahasa Indonesia.Maklum sahaja berasal dari rumpun yang sama.

 

Bagi saya buku ini mudah dan ringkas.Tidak perlu pening-pening kepada bahasa jargon.(bahasa teknikal).Kadang kala kita terpaksa juga menemui bahasa Inggeris.Internet berpusat di negara orang putih.Mereka tentu menjajah kita dengan bahasa mereka.Itu kira nasib baik.Bagaimana kalau bahasa Jepun atau korea yang mendominasi internet.Bahasa Arab tak apa.Bahasa Al quran.

 

Kalau belek buku ini dari halaman mula sehingga halaman tamat ceita tetap sama.Tidak lain tidak bukan tentang cerita  Google Adsense.Siapa lagi kalau bukan mereka.Orang yang boleh menulis dalam bahasa Inggeris dengan baik sudah tentu dapat peluang ini.Peluang untuk mendapat iklan adsense dengan content memang lumayan.Boleh hidup senang jika betul caranya.

 

Jika hendak maklumat lanjut kira wajib beli buku ini atau pinjam dari kawan.Cari sahaja di toko buku terkenal.Jangan pula toko ubat.Harga mampu milik.Di Sarawak dijual dengan harga RM14.90 senaskah.Lain-lain tempat saya tidak pasti.Tak sempat nak buat tinjauan,Lainlah kalau ada pihak yang nak menaja untuk saya buat tinjauan harga di seluruh kedai.

 

Sekian sembang santai hari ini.Kepada mereka yang sudah membaca jangan lupa untuk mengamalkan tip yang diberikan.

 

Terima kasih.Jumpa lagi

 

Wassalam.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ulasan buku dengan judul Peluang Meraih Wang di Internet . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/02/peluang-meraih-wang-di-internet.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Saturday 2 February 2013

2 komentar untuk " Peluang Meraih Wang di Internet "

Aretikz said...

Berkeinginan.. tetapi perlu tumpukan dulu menaikkan trafik.. hehe.. mungkin kena pasang lampu trafik kat blog pasni kot.. hehe..

mrhanafi said...

cuba dulu..he..he..mana tahu berkesan