google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Jana Wang Dari Internet:Adakah semudah kita sangkakan? | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Jana Wang Dari Internet:Adakah semudah kita sangkakan?

Teman dalam perjalanan balik dari rutin harian.Singgah sebentar untuk membeli buah langsat import dari negara jiran.Penjaja buah itu menyatakan dia berjaya menjual buah langsat itu sebanyak 10 bakul besar.Andaikan bakul besar itu seberat 50kg bermakna dia menjual 500kg.Sekilo langsat di sini berharga RM3.Secara kasarnya jualan dia RM1500 untuk sehari.Wow amat lumayan sungguhpun hanya berjual di tepi jalan.Itu kisah alam nyata.


Bagaimana pula dengan alam maya?Sudah tentu dalam minda kita bahawa menjana wang melalui internet lebih hebat.Teman cuba mengambil beberapa contoh orang yang sudah berjaya meraih wang dari internet.Blog ini telah membawa hasil kepada seorang ibu.Kini boleh berpuas hati kerana mempunyai pendapatan lumayan.


Lain pula kisahnya dengan seorang bapa yang selalu menerima cek hasil pengiklanan di dalam blognya.Dikhabarkan wang yang diperolehinya itu boleh lepas ansuran kereta,rumah dan pelbagai bayaran lain.


Dalam internet potensinya amat luas.Tiada batasan untuk mencapai apa sahaja yang diingini.Senarai blog yang ada dalam simpanan teman banyak menceritakan bagaimana kejayaan demi kejayaan meraih wang.


Berbalik kepada soalan dalam tajuk ini teman bisa menjawabkan bahawa tiada perkara terlalu mudah.Dalam alam maya kita perlu berusaha dan bekerja keras.Memang perlu ilmu tentang selok belok internet.Dengan ilmu itu kita perlu bertindak segera.Jangan sekadar tahu sahaja.Mesti bersikap proaktif iaitu mencuba setiap kemahiran dan ilmu yang baru.Ilmu banyak untuk dikorek dalam blog hebat ini




Anda baru saja membaca artikel yang berkategori sembang wang dengan judul Jana Wang Dari Internet:Adakah semudah kita sangkakan? . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/02/jana-wang-dari-internetadakah-semudah.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Friday 15 February 2013

8 komentar untuk " Jana Wang Dari Internet:Adakah semudah kita sangkakan? "

Admin said...

Tiada jalan mudah dalam mengejar kejayaan... try & error guru terbaik kita....

onlajer said...

setuju sangat bro gua rasa macam terpaksa tebal kan muka menjaja kesana sini

Hairul Hissam said...

Perlukan masa dan usaha.. seperti apa jua perniagaan, ada yg berjaya dan ada yg gagal.. :D

mrhanafi said...

betul...biarpun mengambil masa sedikit.

mrhanafi said...

janji barang baik punya..tak pa

mrhanafi said...

sudah hukum dunia...setiap sesuatu ada pasangannya..

tehr said...

ada yang berjaya
ada yang gagal
ada yang dah putus asa
hehe

mrhanafi said...

sifat manusia yang pelbagai ragam.