google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU 10 Alasan Bijak Untuk Bekerja Dari Rumah | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

10 Alasan Bijak Untuk Bekerja Dari Rumah

 

Siapa yang tak nak bekerja dari rumah.Buat duit dari rumah atau duduk rumah tapi dapat duit.Semua ini bukan lagi fantasi dalam zaman ini.

 

Ia boleh menjadi realiti sejak adanya teknologi maklumat melanda ketamadunan manusia.Namun bekerja dari rumah bukanlah sesuatu yang baru.Bukan sesuatu yang luarbiasa.Cuma kadang-kadang kita sahaja yang tak biasa.

 

download (1)

picture source : www.google.com 

 

Apa-apapun pandangan anda mari kita lihat 10 alasan yang bijak untuk bekerja dari rumah:

 

1.Bebas bekerja

Anda bos dan anda juga kuli.Contohnya seorang blogger.Tak kemaskini blog mana ada orang marah.Paling tidak pembaca lari ke blog lain.

 

2.Bermula kecil-kecilan.

Jangan pening kepala untuk pinjaman bank beribu-ribu.Janji ada komputer dan broadband sudah boleh mula kerja.

3.Bebas berada di semua tempat

Sudah tentu tidak perlukan  pejabat yang cantik-cantik.Kat meja makan,ruang tamu dan beranda rumah boleh beroperasi.

 

4.Bebas masa

Terpulang kepada kita nak kerja 24 jam sehari atau 1 jam sehari pun tak kisah.Sendiri punya masa.Orang lain cuma mampu geleng kepala apabila kita macam tak kerja tapi duit mengalahkan orang bekerja siang dan malam.

 

5.Impian boleh menjadi kenyataan

Sebut sahaja kita mahukan apa.Mau melancong.umrah,beli kereta baru atau orang rumah baru bisa menjadi kenyataan.Janji kerja dari rumah sudah menampakkan hasilnya.

 

6.Banyak masa untuk keluarga

Bab ini ramai CEO dan pegawai atasan cemburu kepada golongan orang yang bekerja dari rumah.Mereka terpaksa meluangkan masa yang begitu banyak untuk kerjaya sebaliknya orang bekerja dari rumah langsung tak berlengang dengan anak isteri.

 

7.Tiada pengalaman diperlukan

Pengalaman jatuh ke tangga no 2.Orang yang bekerja dari rumah belajar satu peringkat ke peringkat yang lain untuk mencipta pengalaman sendiri.

 

8.Semua orang boleh melakukan

Perkara ini boleh merisaukan golongan yang ada kelayakan akademik.Bayangkan sahaja orang yang gagal SPM boleh berjaya sebagaimana lulusan universiti dalam bidang IM,blogger atau usahawan internet yang lain.

 

9.Pasaran yang luas

Kalau dulu pasaran sekitar tempat tinggal sahaja.Kini orang yang bekerja dari rumah menggunakan medium internet dapat menjual ke seluruh dunia waima angkasa lepas sekalipun.Yalah kalau orang yang kerja di stesen ISS tempah seluar kecik yang baharu.

 

10.Produk yang banyak

Pelbagai produk boleh dijual.Barang digital sehinggalah ubat kuat untuk lelaki orang jual melalui internet dari rumah.Tiada orang tahu kecuali produk yang terlarang kerana Allah SWT tak suka orang buat kerja haram.DIA akan ilhamkan kepada pihak berkuasa untuk tangkap mereka ini.

 

Sekilas pandang,

 

Sekiranya anda ada hajat untuk bekerja dari rumah bolehlah mendapat maklumat lanjut di SINI atau laman web ini

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori sembang wang dengan judul 10 Alasan Bijak Untuk Bekerja Dari Rumah . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2013/06/10-alasan-bijak-untuk-bekerja-dari-rumah.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Friday 7 June 2013