google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Blog Kena ‘Suspended’ | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Blog Kena ‘Suspended’

Waduh!Blog kesayangan saya bermasalah lagi.Pada kali ini kena suspended berikutan penggunaan terlalu tinggi plug in wordpress yang tidak tersusun.Itu yang diterangkan oleh pihak admin penyedia hosting.

 

This Account Has Been Suspended

 

Beliau sudah menghubungi pihak data centre untuk membetulkan keadaan.Namun pihak mereka belum berjaya mengatasinya.Ada satu penyelesaian yang dicadangkan iaitu menukar hosting baru sekiranya masih mahu menggunakan platform Wordpress.

 

Keputusan belum lagi saya buat memandangkan saya perlukan masa untuk mencari penyelesaian terbaik.Dalam masa terdekat ini saya berpendapat tak kisah dulu kehilangan blog kesayangan.Mungkin ada hikmah yang bakal diterjermahkan nanti.

 

Secara kebetulan juga saya tengah sibuk setupkan satu lagi blog yang mengkhusus kepada ebook.Pendek kata niche untuk info berkaitan ebook.Kalian boleh semak di SINI.Matlamat utama untuk mengetengahkan pasaran ebook di kalangan para pembaca online.

 

Berbalik kita kepada blog yang kena suspended tadi.Blog kakiblog.my agak menarik kerana niche lebih kepada dunia blogging.Namun potensi untuk pembaca organik agak terhad kerana tidak semua berminat dengan dunia blogging.

 

Sebagai seorang blogger blog tersebut memudahkan saya membuat operasi blogwalking dalam kalangan komuniti Wordpress.Selain sistem plug in yang amat mudah, wordpress telah mendedahkan saya dalam dunia SEO.Tentunya rasa sayang untuk memadamkan jenama kakiblog meskipun belum menghasilkan pendapatan kencang.

 

Biar masa yang menentukannya.Soal lama atau cepat bukan lagi persoalannya.Perkara lebih penting aktiviti blogging saya terus berjalan lancar tanpa ada gangguan yang seumpamnya.

 

Dalam masa yang terdekat ini saya akan lebih fokus untuk blog ebook dan blog info dan personal ini.Insya Allah jika ada rezeki akan kembali ke dunia wordpress dengan lebih aggresif melalui pembelian domain,theme,hosting dan sistem yang lebih power.

 

Semua ini bakal menjadi kenyataan jika perancangan yang lebih komprensif dilakukan.Apa yang perlu sekarang ini guna kuasa tindakan dalam landasan yang betul.Jika tidak usaha boleh jadi sia-sia dan perjalanan kejayaan tidak akan keman-mana.

 

 

[Catatan kaki]

 

Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.Semoga dapat memberi manfaat kepada kalian semua.Apa kata luangkan sedikit masa untuk singgah di-------> Portal Ilmu

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dunia blog dengan judul Blog Kena ‘Suspended’ . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2014/03/blog-kena-suspended.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Saturday 15 March 2014