google-site-verification=r2WOf2yCWiEmv9AcJwoNMlBSVWRM5wLBOSxI04b0JoU Misi Mencari Duit Online Tetap Diteruskan | Portal Informasi

Portal Informasi

Blog Peribadi dan Informasi Rakyat Malaysia

Hosting Percuma

Wajib Baca

Arkib Blog

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Discussion

Pages

Contact Form

Name

Email *

Message *

Pages

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Pengkaji kejayaan manusia

Catatan Popular

Misi Mencari Duit Online Tetap Diteruskan

Misi mencari duit online amat mencabar sekali.Ada yang bertahun-tahun memburu dan melabur duit dan masa untuk misi tersebut.Namun kejayaan belum juga kunjung tiba.Ternyata ada juga yang kecundang dan kecewa dipertengahan jalan.

 

Sebagai seorang blogger saya adalah diantara golongan ini.Mungkin dikalangan ratusan ribu blogger seluruh dunia yang mempunyai misi yang sama.

 

Persoalannya kini adakah saya akan berhenti dan mengangkat kain putih tanda sudah surrender..Jawapan memang tidak kerana dunia blogging bukan digerakkan kerana duit sahaja.Lebih dari itu.Soal minat dan prinsip hidup.

 

Saya ada prinsip yang saya kenal sejak dari kecil iaitu seorang yang degil dan punyai pendirian yang amat kukuh.Jika hendakkan sesuatu saya berusaha sedaya upaya tanpa kenal letih dan putus asa.

 

Dengan prinsip inilah saya terapkan untuk menjalankan misi mencari duit online melalui medium blog.Soal dapat atau tidak saya letakkan pada tempat yang kedua.Sebabnya dengan izin Allah SWT dan usaha yang konsisten saya percaya boleh berjaya.

 

Mungkin ada yang terfikir apakah usaha yang telah saya lakukan dalam misi mencari duit online.Usaha utama adalah promosi berterusan  tentang portal ilmu.Dalam portal ilmu ini saya telah menghimpunkan banyak produk ilmu untuk dijual.Terus terang untuk dijual secara promosi.Ada promosi baru orang tahu kewujudannya.

 

 

Portal Ilmu  e buku

 

SILA KLIK SINI UNTUK MENGETAHUI PORTAL ILMU

 

Jika sebelum ini usaha promosi banyak dilakukan melalui Facebook dan aktiviti blogwalking,kini saya cuba menggunakan teknik SEO supaya berada pada halaman utama carian Google.

 

Sebut tentang blogwalking pastinya saya akan terkenang kakiblog.my.Domain ini telah digantung dan saya terpaksa mencari domain baru sebagai pengganti.Ianya akan mengambil masa kerana tuntutan kewangan yang belum mengizinkan.

 

Atas desakan kewangan saya terus berfikir secara ligat untuk mendapatkan duit online.Ada banyak cara.Antaranya pengiklanan,advertorial,affialiate,dropship dan banyak lagi.

 

Kalau dah banyak cara macam tu mengapa saya dan juga anda ada yang belum benar-benar berjaya meraih pendapatan.

 

Jawapan mudah ialah saya atau anda belum cukup usaha.Andainya ada skala 1 sehingga 10 maka usaha saya dan mungkin anda masih pada skala 2.

 

Ayuh.Bangkit dari sifat lemah dan kurang motivasi.Fikirkan boleh dan tetapkan fokus minda untuk berjaya.Hanya minda yang berjaya memungkinkan tindakan cara orang berjaya.

 

‘pray hard but works smart as possible you can.Believe inner power is no limitation with Allah SWT permission.’

 

 

[Catatan kaki]


Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.Semoga dapat memberi manfaat kepada kalian semua.Apa kata luangkan sedikit masa lagi untuk singgah di --------> Portal Ilmu

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori motivasi diri dengan judul Misi Mencari Duit Online Tetap Diteruskan . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://ingathanafi.blogspot.com/2014/03/misi-mencari-duit-online-tetap.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: mrhanafi - Wednesday 19 March 2014